Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY Mgr. Jiří Kostínek IČO: 19637551 fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona, se sídlem Rybářská 4605/10B, 466 01 Jablonce nad Nisou.  Pro prodej a rezervaci služeb a zboží prostřednictvím on-line obchodu, rezervačního systému a WWW stránek umístěného na internetové adrese www.jirikostinek.cz

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Mgr. Jiří Kostínek identifikační číslo: 19637551, fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona. (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://jirikostinek.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu a rezervačního systému“).

1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

1.6. Kupující si procesem objednávky služby objednává vzdělávací akci.

2. REZERVAČNÍ SYSTÉM

2.1. Na základě rezervace kupujícího provedené na webové stránce si může kupující vybrat termín uskutečnění své služby nebo zakoupení zboží. Na email uvedený v rezervaci mu přijde potvrzení o rezervaci služby nebo výběru zboží.

2.2. Při rezervaci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v rezervaci při rezervaci služby a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3. Prodávající může zrušit rezervaci z důvodu počasí a vážných důvodů, taktéž kupující může zrušit rezervaci do 24 hodin před uskutečněním služby, jinak kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

3.1. Veškerá prezentace služeb a zboží umístěná ve webovém rozhraní je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně této služby nebo zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

3.2. Webové rozhraní obsahuje informace o službách a termínech, zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivých služeb, zboží. Ceny služeb a zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny služeb a zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní rezervačního systému. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.4. Pro rezervaci služby a zboží vyplní kupující rezervační formulář ve webovém rozhraní. Rezervační formulář obsahuje zejména informace o:

3.4.1. Objednávané službě a zboží (objednávanou službu nebo zboží si vybere, vybere si také termín).

3.5. Objednávku – rezervaci odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat rezervaci“ a ještě musíte odsouhlasit tyto obchodní podmínky a ochranu osobních údajů. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou ve vyplněné rezervaci (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

3.6. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí rezervace (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

3.7. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

4. CENA SLUŽBY NEBO ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1. Cenu služby nebo zboží a případné náklady spojené s dodáním služby nebo zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
• použitím poukazu ,nebo kódu od poskytovatele
•prostřednictví platební brány
• bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2202243632/2010, vedený u společnosti Fio banka a. s. (dále jen „účet prodávajícího“)

4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním poukazu na službu nebo zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním poukazu služby nebo zboží.

4.3. Případné slevy z ceny služby nebo zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

4.4. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu.

5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce služby nebo zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.

5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od koupi služby a získáním poukazu na službu nebo zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být zasláno na adresu elektronické pošty prodávajícího musí splňovat veškeré náležitosti.

5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší.

5.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

5.5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

5.6. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí služby nebo zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

5.7. Stornování služby. Pokud kupující stornuje službu 4 týdny a déle před započetím akce (kurzu) má nárok na vrácení 100% ceny, 3 týdny 75% z ceny, 2 týdny 50% z ceny, 1 týden 25% z ceny. Týdnem se rozumí 7dní před započetím akce. Je možné převést platbu za službu na jinou osobu (a bezprostředně uvědomit prodávajícího elektronickou formou komunikace) Po dohodě s prodávajícím je možné službu využít v průběhu jiného termínu akce(kurzu).

6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ NEBO POUKAZU NA SLUŽBU

6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat poukaz na službu nebo zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít poukaz na službu nebo zboží při dodání.

6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním poukazu služby nebo zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.4. Při převzetí poukazu na službu nebo zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zásilky poukazu služby nebo zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

6.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zásilky poukazu služby nebo zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů). Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke službě nebo zboží zaplacením celé kupní ceny služby nebo zboží.

8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

8.6. Prodávající je oprávněn k prodeji služeb a zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

8.7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

9.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

10.1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

10.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

11. DORUČOVÁNÍ

11.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.

12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (řím I).

12.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

12.4. Odstoupení od kupní smlouvy se děje prostřednictvím elektronické komunikace.

12.5. Veškeré informace které kupující obdrží v průběhu čerpání objednané služby jsou podávány „Bona Fide“. Prodávající však nenese odpovědnost za jejich další využití např. v jiném prostředí, či kontextu.

12.6. Kontaktní údaje: JiriKostinek@seznam.cz

FAQ / Často kladené dotazy

Jistě, ale v takovém případě bude třeba využít konzultaci e-mailem, abychom se ujistili, že výbava, očekávání a možnosti jsou vyladěné.
Mým cílem je především kvalitní vzdělávání – předávání znalostí, dovedností a zkušeností. Dle mého nejlepšího svědomí a mnohaletých zkušeností to nelze realizovat za víkend. Teprve až od třetího, čtvrtého dne dochází k upevňování a zasazování informací do kontextu.
Pokud vám něco zásadního ve výbavě chybí, pak ano – a můžeme to prokonzultovat v online úředních hodinách. Předpokládám ale, že už nějakou výbavu máte a pak je lepší absolvovat kurz s tím na co jste zvyklí a nové vybavení pořídit uváženě až po akci s nově nabytými zkušenostmi a znalostmi. Jednotlivé položky ultralehké výbavy se totiž navzájem doplňují a fungují jako celek.
Jedná se především o vzdělávací akci, přesto určitá složka výkonu zde přítomná je. Nicméně myslím, že ujít v průběhu celého dne cca 25km středním terénem je v silách i vyloženého nesportovce.
To můžete posoudit pouze vy sami. Platíte mi za zhruba 35let zkušeností v oboru, za všechny chyby které nebudete muset udělat a slepé uličky které nemusíte prošlápnout. Věřím, že investované prostředky se Vám vrátí při nákupu výbavy a při efektivním plánování a provedení Vašich vlastních akcí.
Ano, může se stát, že počasí nebude úplně příznivé. Pokud ale nepůjde o vyloženě katastrofické jevy, nevidím to jako důvod kurz rušit nebo krátit. Naopak, i nepříznivé počasí je možné si se správnou výbavou a nastavením mysli užít a vytěžit ze situace řadu podstatných zkušeností.
Myslím, že ano, obsah kurzu je postaven tak, že pokrývá všechny dovednosti a znalosti potřebné k efektivnímu a bezpečnému trekování a obecně pohybu v přírodě. Nicméně znalost jak snížit váhu batohu může být benefitem v budoucnu, s postupným snižováním kondice, nebo třeba po zranění.
Jiří Kostínek